Η ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ

Posted: Φεβρουαρίου 5, 2018 in ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ

Βέροια 04/02/2018

Αρ. Πρωτ.: 30

Η ΕΛΜΕ ΗΜΑΘΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ

Το Υπουργείο Παιδείας είχε προαναγγείλει, πολύ καιρό πριν, υπουργική απόφαση σχετικά με τον χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών. Τον αριθμό απουσιών δηλαδή, που δεν πρέπει να ξεπεράσει ο μαθητής προκειμένου η φοίτηση του να χαρακτηριστεί επαρκής και να μην απαιτείται η επανάληψη της τάξης. Είχε προαναγγείλει πως ο αριθμός αυτός θα είναι συνολικά οι 114 απουσίες, χωρίς να χρειάζεται να γίνει η οποιαδήποτε δικαιολόγηση κάποιων από αυτές. Πράγματι η υπουργική αυτή απόφαση εκδόθηκε στις 23/1 και είναι απορίας άξιο  γιατί χρειάστηκε τόσος χρόνος προκειμένου να κατατεθεί μια τόσο απλή διατύπωση.

Η απάντηση είναι απλή: Γιατί στην υπουργική απόφαση, η συγκεκριμένη διάταξη καταλαμβάνει  ελάχιστο χώρο! Το μεγαλύτερο μέρος, περίπου τα 2/3 αυτής, περιστρέφεται γύρω από τον τρόπο εγγραφής των μαθητών στα σχολεία. Διαβάζοντας κανείς το κείμενο καταλαβαίνει πως στόχος του υπουργείου είναι να επιβάλλει την λειτουργία των σχολείων με τον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Με οδηγό την περυσινή εμπειρία των ηλεκτρονικών προεγγραφών στα ΕΠΑΛ, που οδήγησε σε κλείσιμο τμημάτων και ειδικοτήτων, προχωρά στην συμπλήρωση του συστήματος και την επέκταση του και στα ΓΕΛ. Ο στόχος καταφανής: Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις ομάδων προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής, τομέων, ειδικοτήτων και τελικά, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, ακόμα και ολόκληρων σχολείων.

Είναι χαρακτηριστικό πως δίνεται η δυνατότητα στον Διευθυντή/ντρια  εκπαίδευσης να προχωρήσει σε “αυτεπάγγελτη υποχρεωτική μετεγγραφή” μαθητών ακόμη και σε σχολείο διαφορετικής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αν ο αριθμός μαθητών/τριων που φοιτούν υπερβεί, για οποιοδήποτε αιτία, τις δυνατότητες στέγασης του διαθέσιμου διδακτηρίου ενός σχολείου. Αυτό, βέβαια, σε πρώτη φάση μπορεί να φαίνεται λογικό. Αν οι αίθουσες δεν επαρκούν, γιατί οι μαθητές να μην μετακινηθούν στο διπλανό σχολείο; Όμως για όλους όσους γνωρίζουν τη λογική και τις πρακτικές του Υπουργείου Παιδείας  (από παλαιότερα και όχι μόνο τώρα) καταλαβαίνουν πως κάτι τέτοιο μπορεί να υποκρύπτει μια “δημιουργική ασάφεια” του υπουργείου που στόχο έχει να δώσει τη δυνατότητα στους Διευθυντές/ντριες  Εκπαίδευσης να μετακινούν μαθητές/τριες  από ένα σχολείο σε άλλο, όταν ο αριθμός τους υπερβαίνει τον μέγιστο αριθμό του τμήματος. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγεται η δημιουργία ενός ακόμη τμήματος στο ένα σχολείο (με τη δημιουργία ενός ακόμη τμήματος οι μαθητές θα επιμεριστούν και τα τμήματα θα λειτουργούν με μικρότερο αριθμό μαθητών) και με την μετακίνηση θα συμπληρώνεται ο μέγιστος αριθμός μαθητών σε άλλο σχολείο, ακόμη και διαφορετικής Δ/νσης. Με αυτό τον τρόπο θα αυξηθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα και θα μειωθεί ο αριθμός των τμημάτων με ότι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική διαδικασία και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Και για να μην υπάρξει καμία αμφιβολία, πως περί αυτού πρόκειται, σε επόμενο άρθρο διευκρινίζεται πως:

“Μετεγγραφές μαθητών/τριων  δημοσίου Γυμνασίου ή Γενικού Λυκείου ή Επαγγελματικού Λυκείου σε δημόσιο Γυμνάσιο ή Γενικό Λύκειο ή Επαγγελματικό Λύκειο αντίστοιχα πραγματοποιούνται από υπηρεσιακή ανάγκη, ακόμη και χωρίς αίτηση των κηδεμόνων σε περίπτωση:

 ……………………………

ε) Υπέρβασης του καθορισμένου υπέρτατου αριθμητικού ορίου μαθητών/ τριων”.

 

Είναι λοιπόν πασιφανές πως με την υπογραφή των προαπαιτούμενων της 3ης αξιολόγησης, την αναμοριοδότηση των σχολείων, τον ελάχιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, ομάδα προσανατολισμού, μάθημα, τομέα, ειδικότητα, τις ηλεκτρονικές προεγγραφές και την παρούσα υπουργική απόφαση το υπουργείο παιδείας συνεχίζει την πολιτική της συρρίκνωσης σχολικών μονάδων και τελικά το κλείσιμό τους.

 

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s